Nová športová Insignia s motorom V8? Aj také bude! Iba nie u nás...
Nová vlajková loď automobilky Opel s názvom Insignia sa objemných motorov štíti. Nie však u protinožcov.
Na opačnom konci sveta v Austrálii totiž Opel Insignia nahradí vlajkovú loď inej „domácej“ značky. Holden Commodore, tak sa bude volať nová Insignia v Austrálii, v USA zasa Buick Regal... Každopádne nový Holden Commodore továrenský tím Holdenu Triple Eight Race Engineering s inžiniermi Holdenu pretvárajú Insigniu nielen na osobný automobil, ale tiež na pretekársky špeciál Commodore, ktorý zatiaľ naznačuje koncept Commodore Supersport.
Ten bude mať pre ročník 2018 v pretekoch Virgin Australia Supercars Championship Podkapotou motor zo súčasného a zároveň posledného austrálskeho Commodora – masívnu pretekársku V8-čku. Pre ročník 2019 ale i na Commodora príde mráz v podobe downsizingu. V8 nahradí V6 s dvoma turbodúchadlami, teda motor ktorý aktuálne GM vyvíja vo svojom vývojovom centre pre športové vozidlá v Michigane. Daný motor by sa mal objaviť aj v osobných automobiloch a konkurovať by mohol úspešnej sérii motorov V6 Ecoboost od Fordu. Či ho získa Buick Regal, alebo Holden Commodore je zatiaľ vo hviezdach, ale určite je to pravdepodobnejšie ako v prípade Insignie.
Ani tento motor sa Podkapotou európskej Insignie neobjaví, rovnako ako sa neobjaví športová verzia OPC, ktorá v minulej generácii niesla Podkapotou prepĺňaný motor V6 s objemom 2,8 litra. Ten pochádzal práve od austrálskeho Holdena, no turbo know-how mu odovzdala už neexistujúca značka SAAB. Daný motor poháňal i viaceré modely SAABu a ďalších značiek zoradených pod dáždnikom zvaným GM.
Aj keď Austrálčania prišli o domácu výrobu pod značkou Holden, stále je im čo závidieť, motory V6 a V8, či s turbom či bez, znejú naživo i na papieri lepšie než R4... (to znie skôr ako „nejaká“ nedokončená rýchlostná cesta na Slovensku...)
Komentáre k článku