Toto je 6 najmenej spoľahlivých SUV podľa nemeckého TÜV Report
Nemecké stanice technickej kontroly vykonajú ročne obrovské množstvo kontrol.
Roky dodávajú údaje o stave kontrolovaných vozidiel. Väčšina staníc patrí pod skúšobnú organizáciu TÜV. Tá vyhodnocuje vozidlá podľa kategórií, veku a množstva, presnejšie podielu porúch vzhľadom na všetky kontrolované autá. Tieto údaje sa delia na menej závažné a závažné. Z množstva áut, ktoré chodia na kontroly sa už dá vysledovať nielen trend, ale aj priamo značky a modely, ktoré si nevedú v spokojnosti spotrebiteľov práve najlepšie.
Podľa údajov a tabuliek, ktoré pravidelne zverejňuje TÜV si môžete urobiť názor na model, ktorý si plánujete kúpiť. Novšie modely môžu byť na tom lepšie, no ak plánujete kúpu jazdenky, je to ideálna platforma na zistenie poruchovosti. Veď len v roku 2018 skontrolovala nemecká sieť technických kontrol TÜV skoro 9 miliónov áut. Bolo medzi nimi aj veľa stále populárnych modelov SUV.
Ak teda máte zacielené na módne SUV a váš rozpočet nestačí, riešením je potom kúpa jazdeného auta z druhej ruky. Prezrite si však radšej vopred zoznam najviac poruchových modelov zo zoznamu vydaného nemeckým TÜV. Podľa štatistík nemeckej siete technických kontrol patria totiž „víťazi“ jednotlivých vekových kategórií práve k tým najviac problémovým modelom. Nenechajte sa zlákať výhodnými cenami takýchto jazdených áut, lebo vás dodatočné opravy a servis môžu vyjsť poriadne draho.
Známy rebríček spoľahlivosti TÜV Report je zoradený na základe podielu áut daného modelu, ktoré neprešli technickou kontrolou pre vážnejšie poruchy a nedostatky. Táto štatistika má však aj svojich odporcov. Okrem sledovaných položiek totiž nezachytáva iné poruchy, tiež nezohľadňuje počet najazdených kilometrov a naviac ešte nerozdeľuje autá na firemné a súkromné. Napriek týmto výhradám už roky platí za akýsi etalón spoľahlivosti, či poruchovosti áut jazdiacich v Európe. Výsledky TÜV Report preto patria k rešpektovaným kritériám pri výbere jazdených áut. Počas rokov svojej existencie preukázal, že niektoré modely (rôznych značiek) majú svoje chronické problémy. Či už s koróziou, brzdovou sústavou, zavesením kolies, riadením, alebo osvetlením.
Najnovšia štatistika je založená na skúmaní parametrov a vlastností približne deviatich miliónov vozidiel. Boli to tie, ktoré prišli na povinnú technickú prehliadku od júla 2018 do júna 2019. Je v nej spolu 237 modelov.
Ťažko to považovať za náhodu, že niektoré sú pod priemerom alebo na úplnom konci hodnotenia a iné, naopak sa dostali na čelo rebríčka, alebo aspoň nad priemer danej vekovej kategórie. V poslednom čase extrémne populárne SUV už majú na svojom konte viac ako tretinu registrácií. Do porovnania sme zaradili vždy tri najmenej spoľahlivé modely v piatich rôznych vekových kategóriách.
Ak by ste čakali, že paleta modelov bude široká, nie je to tak. V tabuľkách sa objavujú stále dookola tie isté modely, len podľa veku na rôznych miestach. Dá sa vypozorovať, že sa v tabuľkách objavuje šesť chronických prípadov. Týmto modelom sa jednoducho nedarí presvedčiť kvalitou už dlhý čas.
Z výsledkov sa zrejme nepotešia značky z juhokórejského poloostrova, nepresvedčil však ani japonský Nissan, Mitsubishi, ale tiež rumunská Dacia. Hoci sa tej pre nízku cenu dá mnohé odpustiť, pomerne ambiciózne ceny japonských a kórejských modelov ťažko vysvetľujú ich pozíciu na konci tabuliek spoľahlivosti.
V tomto zozname nájdete priemer v danej vekovej kategórii a pri jednotlivých modeloch podiel vozidiel so závažnými poruchami. Samozrejme nájdete aj popis najproblematickejších oblastí. Ak sú po kontrole v poriadku, je predpoklad, že kúpa daného modelu v príslušnej vekovej kategórii nemusí byť nutne kritická.
|
AUTOR: © Zoznam/jv
ZDROJ: TÜV Report
Komentáre k článku