2024-04-15 09:11:00
Mercedes EQS facelift
Mercedes EQS facelift
Zdroj: Mercedes

Mercedes EQS poskočil k dojazdu cez 800 kilometrov

Mercedes vylepšil jeden zo svojich najdôležitejších elektrických modelov, vylepšil výkladnú skriňu svojho portfólia.

Vylepšil Model EQS, ktorý stojí na absolútnom vrchole nízkych vozidiel od Mercedes-EQ. Je to auto, ktoré má dĺžku viac ako 5 metrov, natáčanie kolies do uhla 10° a aktuálne predvádza facelift meniaci nielen základné veci, ale aj vzhľad a dojazd na plné nabitie.

To, čo vidno na prvý pohľad je zmena masky. Ale musím povedať, že Mercedes EQS bude mať štandardne aj nárazník z balíka AMG. Lenže to si popri maske nevšimne naozaj nikto. Predok ozvláštni rozdelenie, ktoré má pripomínať historické Mercedesy a prvýkrát pribudne aj najväčšia klasika z modelového radu, to, čo vlastne Mercedes robí Mercedesom, znak na stojane nad samotnou maskou. Zvonka už nič ďalšie netreba vedieť, nič ďalšie sa zásadne nemení.

Interiér prinesie štandardne displej Hyperscreen zobrazujúci systém MBUX na troch displejoch a zadné sedadlá prídu väčšou zmenou ako čokoľvek vpredu. Aká zmena to bude? V prvom rade bude hrubšia penová vyplň na operadle. Zadné sedadlá budú vďaka nej omnoho komfortnejšie a komfort vylepší aj inovácia výduchov v stĺpikoch karosérie. Tiež môžu mať jemne iný tvar a zároveň predvedú aj nové chrómové línie.

Zdroj: Mercedes

Toto sú však všetko veľmi lacno spraviteľné zmeny. Omnoho zaujímavejšie bude posunutie využiteľnej kapacity batérie zo 108,4 na 118 kWh. Pri verzii EQS 450 + s pohonom zadnej nápravy bude navýšenie kapacity znamenať dojazd väčší o 81 km. Môže sa dostať až na 814 km v testovaní podľa režimu WLTP. A ak budete nabíjať, stále môžete využiť ponuku pre EQS a EQS SUV, ktorá hovorí o nabíjaní na rok zadarmo. Ale výhradne na nabíjačkách Ionity.

Ďalšou výraznou zmenou bude zvýšenie hmotnosti ťahaného prívesu. Doposiaľ mali aj verzie s pohonom všetkých 4 kolies maximálnu hmotnosť ťahaného prívesu 750 kg a práve pre 4Matic bude hmotnosť zvýšená až na 1 700 kg. Takže už sa nemusíte zľaknúť ani menšieho karavanu. Druhá vec je však ako práve zvýšená hmotnosť karavanu zníži dojazd vozidla. Ale to už je riziko každého ťahania prívesu nielen pri elektrických vozidla, ale aj pri tých so spaľovacím motorom. Predĺženie dojazdu ale nie je len záležitosť zväčšenia využiteľnej kapacity batérie, ale tiež novým a štandardne montovaným tepelným čerpadlom.

Mercedes oznámil, že uvedené vylepšenia sa postupne dostanú do všetkých elektrických vozidiel. Tých väčších. Môžeme sa teda, či ste teoreticky, dočkať zväčšenia batérií, ale aj použitia znaku automobilky na stojančeku. A rovnako to bude aj s Hyperscreenom, ktorý sa postupne stane štandardom pre viacero elektrických vozidiel tejto značky. Pozrite si novú verziu modelu EQS v bohatej galérii.


AUTOR: © Zoznam/jm

Komentáre k článku


Stream naživo