2024-03-27 18:02:00
Peugeot 5008 NG 2024
Peugeot 5008 NG 2024
Zdroj: Peugeot

Peugeot už ukázal aj nový model 5008, ponúkne rôzne druhy pohonu

Francúzska automobilka Peugeot len nedávno predstavila model 3008, ktorý sa stal elektrickým nasledovníkom rovnomenného SUV.

O úspešnosti hovorí fakt, že predchádzajúca generácia 3008 sa stala aj Autom roka a reálne ju vídať na cestách. Rovnaké sa dá povedať aj o modeli 5008, ale len do momentu kedy sa budeme baviť o pohonných systémoch. A vlastne tiež nebol Autom roka. Na rozdiel od 3008 prinesie model 5008 aj možnosť spaľovacích agregátov.

Peugeot postavil svoj nový model na rovnakej platforme STLA Medium, čo hovorí o univerzálnosti. Nie je to len čisto elektrická platforma, ale dokáže prijať aj spaľovacie motory. To všetko bude v ponuke nového modelu. Peugeot 5008 ale bude vynikať, v prvom rade, líniami. Bude síce crossoverom s tvarmi terénneho auta a veľkým priestorom v interiéri, ale predvedie ostro rezané línie a ostré hrany, ktoré nadväzujú na menšieho brata predstaveného pred nedávnom.

Všetky dizajnové prvky budú na svojom mieste, aj neohraničená maska chladiča, maticové LED svetlá, ale aj celkom charakteristická zadná časť. Rozmer diskov bude tiež extrémny a tie, ktorými sa prezentuje Peugeot 5008 na prezentačných fotografiách zvládne reálne asi málokto pri každodennom používaní. Nebude to iba o čiastočne zníženom komforte, ale hlavne o vztýčenom prste a riziku, že sa môže niečo pokaziť a osekať.

Zdroj: Peugeot

Do interiéru automobilka potiahla rovnakú prístrojovú dosku ako má Peugeot 3008. To znamená, že aj 5008 bude mať displejové pole s uhlopriečkou 21 palcov a samostatnú časť, na ktorú si viete zvoliť vlastné skratky a mať tak prístup ku dôležitým, či obľúbeným funkciám okamžite bez pátrania v menu. Ak bude mať Peugeot 5008 práve menu z najnovšej generácie informačno-zábavných systémov, tak je možné, že si bude vyžadovať zvyk na pochopenie a zvládnutie.

Peugeot 5008 ale, bez ohľadu na použitý pohon, ponúkne verziu s tromi radmi sedadiel. Takže bez ohľadu na použitý zdroj energie bude mať 5008 potenciál 7 miest. Ak budete mať všetkých 7 miest na svojom mieste, tak stále môžete využiť batožinový priestor s objemom 259 litrov. Ak bude vozidlo iba 5 miestne s 2 sedadlami sklopenými, objem kufra narastie na 748 litrov. No a pri dvojmiestnom usporiadaní, s 5 sklopenými sedadlami sa na dĺžke 4 790 milimetrov dokáže objaviť až 1 815 litrov batožinového priestoru. Ďalším zaujímavým bodom, hovoriacim o priestoroch v interiéri je dlhý rázvor osi kolies dosahujúci až 2 900 milimetrov.

Pohonné sústavy budú začínať štandardným 1,2-litrovým trojvalcom, ale neštandardne spojeným s hybridnou sústavou. Tá ponúkne na 48-voltovej báze celkový výkon až 100 kW (136 k) a elektrický motor bude umiestnený v automatickej šesťstupňovej prevodovky s dvomi spojkami.

Krokom ďalej bude plug-in hybrid, ktorý prinesie výkon spaľovacieho agregátu 110 kW (150 k) a výkon elektrického motora 92 kW (125 k). Celkovo to bude znamenať 143 kW (195 k). PHEV bude zatiaľ iba s pohonom prednej nápravy, ale ponúkne na plné nabitie batérie dojazd až 80 km v režime WLTP a potom bude čerpať z palivovej nádrže s objemom 60 litrov.

Elektrický dojazd budem mať najväčší elektrická verzia e-5008. Prichádza s tromi alternatívami, slabšia bude mať výkon 157 kW (215 k) a krútiaci moment 345 Nm. Bude spojená štandardne s batériou s kapacitou 73 kWh, ktorá ponúkne dostatok energie na prejdenie 500 km na jedno nabitie. Ten istý motor, ale s výkonom 170 kW (231 k) a pohonom prednej nápravy bude kombinovateľný aj s obrovskou batériou s kapacitou 98 kWh. Takom prípade prejde vozidlo až 660 km na nabitie. Nabíjanie bude možné 11 kW AC štandardne, 22 kW AC za príplatok, ale štandardne bude 160 kW DC. Ďalšia možnosť pre veľkú batériu budú 2 motory a vlastne pohon všetkých štyroch kolies. V 5008 bude práve štvorkolka prvýkrát a celkový výkon sa dostane na 237 kW (322 k). Dojazd sa, samozrejme, o niečo skráti.

Peugeot do svojho modelu ešte prinesie aj umelú inteligenciu a príkazy využívajúce klasickú hovorenú reč na zadávanie príkazov. Vraj si všetko dokáže zanalyzovať systém samostatne a dokáže spraviť odporúčania. Uvidíme až v reálnom svete, ako sa to Peugeotu podarí a či nebude ChatGPT náhodou trochu vtipný a nebude púšťať vyhrievanie sedadiel sám od seba.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Peugeot

Komentáre k článku


Stream naživo