2024-03-26 13:30:00
Defender Octa
Defender Octa
Zdroj: JLR

Defender OCTA - toto označenie si zapamätajte. V Nitre nič mocnejšie nevyrábajú

Defender OCTA je označenie nového vrcholného modelu značky Defender. Áno, značky Defender.

Land Rover Jaguar, respektíve JLR už vo veľkom testuje nový vrcholný model s označením Defender OCTA. Je ďalším príspevkom do rozširujúceho sa portfólia vozidiel označených ako Defender. Aj z toho je zrejmé, že výrobca chce poskytnúť svojej podznačke čoraz viac priestoru. Auto podstupuje náročné testy v rôznych kútoch sveta od púšte až po sneh, od šotoliny po asfalt na okruhu Nurburgring.

Nový model výrobca najprv ponúkne nadšencom značky, až potom ostatným. Nová vlajková loď značky Defender má byť najodolnejším, najschopnejším a najluxusnejším modelom v modelovom rade, ktorý zavedie značku na nové územie. Prísť má tento rok. Má mať špecifický dizajn a dizajnové prvky inšpirované osemstenným diamantom ako znak tvrdosti v kombinácii s krásou.

Základné charakteristiky sú jasné, silný motor, výnimočný podvozok. Auto bude mať Podkapotou mild-hybridný motor V8 (žeby s objemom 4,4 litra od BMW podobne ako pri Range Rover modeloch?) a nový podvozok s označením 6D Dynamics. Jeho cieľom je úplne potláčať náklony karosérie pri zrýchľovaní, brzdení a v zákrutách tak, aby auto dokázalo vzdorovať prudkému zaobchádzaniu v teréne i na ceste a zároveň chce priniesť vozidlu vrcholné pohodlie a luxus.

Zdroj: JLR

Zaujímavé je toto: "Hydraulicky prepojená technológia 6D Dynamics obsahuje inovatívny systém ovládania pozdĺžneho aj priečneho nakláňania, ktorý umožní modelu Defender OCTA udržiavať takmer vyrovnanú polohu karosérie počas zrýchľovania, brzdenia a zatáčania na ceste, pričom zároveň v najnáročnejších terénoch maximalizuje nezávislé zdvihy odpruženia kolies a kríženie náprav."

Ak je niečo hydraulicky prepojené, znie mi to trochu retro, priam až francúzsky, ale môžem byť len stratený v preklade. Predpokladom je, že ide o hydraulicky spojené prvky tlmenia so špecifickým zavesením tak, aby systém dokázal udržiavať kolesá v kontakte s povrchom v extrémnych situáciách. Ak viete viac, diskusia je tu pre vás. Za všetko však treba napísať, že podvozok má pracovať s cieľom úplne potlačiť náklony a nechcené pohyby kolies. Niečo podobné, avšak elektronicky, nie hydraulicky prepojené využilo Porsche pri modeli Taycan. Práve vďaka tomu v kombinácii s extrémnym výkonom je Taycan najrýchlejšie štvordverové auto na svete...


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: JLR

Komentáre k článku


Stream naživo