2024-03-19 16:50:00
Audi Q6 a SQ6
Audi Q6 a SQ6 eTron
Zdroj: Audi

FOTO: Audi Q6 a SQ6 e-tron - nová platforma, nové technológie

Audi predstavilo svoj nový elektromobil menom Q6 e-tron. Prichádza v dvoch verziách.

Základný model Q6 má výkon 285 kW, model SQ6 ponúkne až 380 kW. To je dosť na to, aby Q6 zrýchlila z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. SQ6 to zvládne za 4,3 sekundy. Obe autá majú pohon všetkých kolies a obe autá sú schopné prejsť až 625 km na jedno nabitie podľa cyklu WLTP. Za to vďačia novej PPE platforme, ktorú Audi používa vôbec prvýkrát a ktorú vyvinulo v spolupráci so značkou Porsche. Porsche už svoj prvý model na rovnakej platforme predstavilo - je to elektrický Macan. 

Variant od Audi má svoj vlastný štýl a v prípade oboch spočiatku dostupných verzií batériu s kapacitou 100 kWh (94,9 kWh netto). 800V batéria dokáže v prípade nabíjania na 400V nabíjačke rozdeliť samú seba na dve rovnaké polovice s napätím 400 V. Najprv si vyrovná úroveň nabitia, potom začne obe nabíjať výkonom do 135 kW. Ak svoju novú audinku pripojíte k 800V nabíjačke s vysokým výkonom, nabíjať sa dá už v základe s výkonom do 270 kW. A aby tých watto-volto-kilo nebolo málo, maximálny výkon rekuperácie pri jazde je 220 kW. To znamená, že za 10 minút nabijete 255 kilometrov a že z 10 do 80% to hravo dáte pod 30 minút. Priemerka je podľa WLTP v oboch prípadoch medzi 17 až 19 kWh - v tom tkvie veľká vec, auto by malo papať menej ako papali v minulosti predchodcovia.

Q6 a SQ6 neskôr doplnia dve verzie s výhradným pohonom zadnej nápravy. Minimálne jedna z nich by mala byť známa ako verzia s dlhým dojazdom. E3 1.2 je označenie architektúry elektrickej sústavy vrátane senzorov a až piatich vysoko-výkonných počítačov, ktoré sa starajú o spracovanie výrazne väčšieho množstva dát, ktoré autu dodávajú jeho senzory. Je tak schopné poskytovať autonómnu jazdu vyššej úrovne, zároveň je odolnejšie voči zubu času a aktualizáciám softvéru a dokáže pohodlne riešiť zdieľanie dát cez Car-to-X bez prehrievania. A to samozrejme platí aj o ponúke výkonu a prijímaní výkonu baterkami - dobrý tepolotný manažment je základ pre také vysoké úrovne nabíjania a vybíjania batérie.

Auto má tiež prepracovaný podvozok s odlišnou prednou nápravou, ktorá jednak lepšie zohľadňuje prítomnosť veľkej baterky vo svojej blízkosti, no tiež má zabezpečiť lepšie jazdné vlastnosti a menej komótny, no naopak zábavnejší štýl jazdy. Samoška je vysoká úroveň komfortu cez adaptívny podvozok. Inak, autiaky majú prioritu v zadnej náprave a k tomu sú upravené aj šírky pneumatík - vzadu sú širšie.

Q6 a SQ6 ponúknu 526 litrov v kufri a 64 litrov v pufri... lebo keď angláni môžu mať trunk a frunk, prečo by sme my nemohli mať kufor a pufor, teda predný kufor. Keď sa to ujme, viete komu poďakovať...

Celková dĺžka modelu Q6 e-tron je 4771 mm, celková šírka bez zrkadiel je 1993 mm, výška 1648 mm a rázvor je 2899 mm. Objednávkové knihy sú otvorené vraj už od marca. Ale všetko bude záležať na tom, na ktorom kontinente sa nachádzate. Autá vyrábajú v domácom závode v Ingolstadte.

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Audi

Komentáre k článku


Stream naživo