Primátorka Prievidze predstavila michalovským poslancom vlastný parkovací systém
1. marca – Podľa jej slov nie je dobré spojiť sa v tejto súvislosti s externou firmou.
Primátorka Prievidze Katarína Macháčková na Mestskom zastupiteľstve v Michalovciach predstavila poslancom ich vlastný systém parkovania v meste. „Práve to, že sme ponechali parkovanie v rukách mesta, ukazuje a máme to odskúšané už rokmi, že je to ten najlepší systém, pretože môžete jednak regulovať ceny dlhodobo, ale riešiť aj iné problémy, ktoré pri parkovaní vzniknú. Veľakrát, keď budete mať súkromnú firmu na druhej strane ako partnera, tak vám nemusí zďaleka vyhovieť v tom všetkom, čo vy by ste od neho požadovali,“ vysvetlila.
Tvrdí, že výhodou je i to, že zisk ide do kasy mesta. „U nás v meste Prievidza práve ten zisk, ktorý vzniká, využívame na rozvoj dopravnej infraštruktúry, čo obyvatelia konkrétne vidia,“ spresnila. Podľa nej mesto systém parkovania realizuje najmä pre reguláciu dopravy. „Nerobíme to za účelom zisku, ale ukazuje sa, že sa dá systém prevádzkovať mestom a bez väčších problémov,“ doplnila. Investovali doň 49 000 eur, jeho priebežná údržba stojí mesto 7000 až 8000 eur ročne.
Ako uviedol správca údržby miestnych komunikácií a správy parkovísk v Prievidzi Roman Bartoš, systém mesto naprojektovalo samo, predchádzal tomu prieskum statickej dopravy, vykonávajú tiež overovacie prieskumy. Jeho spustenie trvalo pol roka. Závory, rampy ani automaty nepoužívajú, parkovanie funguje prostredníctvom rezidentských kariet, služby SMS a jednorazových parkovacích kariet. Vlastnia dve databázy, jedna je rezidentská, druhá agregátora, ktorý zabezpečuje SMS systém. „Agregátor si berie z obratu 25 %, v prípade, že obrat je vyšší ako 9000 eur, je to 24 %. Ostatok ostáva mestu,“ vysvetlil. Kontrolu platenia parkovného zabezpečuje mestská polícia.
Primátor Michaloviec Viliam Zahorčák na margo vystúpenia Macháčkovej uviedol, že všetky skúsenosti, ktoré na zastupiteľstve zazneli, budú analyzovať. „Vyhodnotíme to a predpokladám, že to môže ovplyvniť naše ďalšie kroky,“ vysvetlil. Michalovskí poslanci ešte v júni minulého roka schválili vstup mesta do akciovej spoločnosti Mestský parkovací systém spoločne so zakladateľom, bratislavskou spoločnosťou EEI. Obyvatelia mesta vyjadrili petíciou nesúhlas s plánovanou koncepciou parkovania, ktorú podpísalo viac ako 3000 ľudí. Jej obsahom bola žiadosť, aby sa zavedenie parkovacích zón s plateným parkovaním obmedzilo výhradne na centrum mesta tak, aby boli pre obyvateľov s trvalým pobytom v meste vytvorené úseky s vyhradeným rezidenčným parkovaním a aby ostatné časti mesta neboli spoplatnené.
Podľa slov primátora bude to, či vytvorený spoločný podnik bude aj živý, či bude fungovať a či vôbec dôjde k jeho naštartovaniu, závisieť aj od ďalších rokovaní, ktoré momentálne prebiehajú. „Treba povedať, že my máme isté predstavy o tom, ako by to malo vyzerať, čo sa týka priestorov, ale aj cien, ale tiež úľav. Nie je to momentálne celkom v súlade s tým, akú predstavu má náš partner. Čiže rokovania pokračujú. Ak sa nedokážeme zblížiť tak, aby dominantným bol náš záujem, nie ich záujem, nevylučujeme aj to, že sa to nevyvinie do ďalšej spolupráce,“ doplnil.
Poznámka redakcie: Problémy s parkovaním má dnes už pomaly každé, aj menšie mesto. Mnohé to riešia spoluprácou, alebo dokonca odovzdaním správy a celej agendy parkovania externej firme, ktorá na tom zarába a mestu ostávajú oči pre plač a takmer žiadny zisk. Že sa to dá aj naopak, predviedla práve Prievidza. Je však viac takých miest, ktoré sa problematiky parkovania nevzdali a spravujú si ho vo vlastnej réžii. Dlhodobo neriešené problémy s parkovaním sú aj v Bratislave. Jej predstavitelia by si mali vziať príklady z týchto miesta a aplikovať ich na podmienky hlavného mesta, kde je množstvo lokálnych rozdielov v mestských častiach.
Hliadky dopravnej polície na 01.03.02.2017
Zmena je vyhradená podľa vývoja aktuálnej dopravno-bezpečnostnej situácie.
ZDROJ: TASR, minv.sk, red.
Komentáre k článku