FOTO: Hispano Suiza Carmen Boulogne – unikátny a retro hyperšport
Hovorí vám niečo značka Hispano Suiza? Nebude to náhoda.
Hispano Suiza je legendárnou v minulosti španielsko-francúzskou, dnes už len španielskou značkou, ktorá sa v časoch svojej najväčšej slávy porovnávala aj so značkami ako Rolls Royce. Hispano Suiza existuje naďalej, no dlhé dekády nepriniesla žiadne nové auto. Zašlá sláva z dvadsiatych a tridsiatych rokov 20. storočia je dávno preč, no už druhý rok po sebe značka púta pozornosť fanúšikov motorizmu na autosalóne v Ženeve. Aj pre tento rok si pripravila premiéru nového automobilu. Žiaľ, autosalón sa pre koronavírus nekonal.
A odkiaľ si môžete pamätať značku Hispano Suiza? Ak sa špeciálne nevenujete motorizmu z medzivojnového obdobia, bude to súvisieť so značkou Škoda. Lebo áno, model H6B bol v licencii prvým automobilom vyrobeným pod značkou Škoda, ešte pred fúziou so spoločnosťou Laurin a Klement. H6B bolo superluxusné auto, ktoré od roku 1926 do roku 1935 používal aj prezident republiky T.G. Masaryk. Škoda Hispano-Suiza sa vyrábala v rokoch 1926 až 1929, celkovo sa vyrobilo cca 100 kusov a o dielenskom spracovaní sa hovorilo ako o lepšom, než mal originál. Do dnes sa malo zachovať celkovo 5 kusov. Podkapotou mala škodovácka špecifikácia radový šesťvalec s objemom 6,6 litra s maximálnym výkonom 99,4 kW.
Ale poďme späť z fascinujúcich časov minulých do súčasnosti. To sa v skutočnosti Hispanu Suiza vlastne nikdy nepodarilo. Po rozdelení na španielsku a francúzsku časť sa po vojne značka nikdy neobnovila a nedostala sa k výrobe áut. Prvý pokus o obnovenie značky prišiel v roku 2010. Druhý pokus bol minulý rok na autosalóne v Ženeve. Práve tam prišiel automobil, z ktorého vychádza auto z titulku. Hispano Suiza Carmen je automobil vychádzajúci z dizajnu zo zlatých čias automobilky. Predloha bolo auto postavené na tom istom podvozku ako auto od Škody – H6B. H6B Dubonnet Xenia - to je narozdiel od luxusnej limuzíny Škoda Hispano Suiza športový aerodynamický automobil, ktorý bol vyrobený špeciálne na základe požiadaviek pretekárskeho jazdca André Doubonneta v roku 1938 v počte 1 kus.
Hispano Suiza Carmen má dizajn inšpirovaný práve týmto unikátnym vozidlom. Podkapotou tohto nového auta však veľký spaľovací motor nenájdete. Ide o elektromobil s poháňanou zadnou nápravou a s karbónovou konštrukciou i karosérskymi dielcami. Auto má maximálny výkon 750 kW.
Hispano Suiza Carmen Boulogne je ešte ostrejším elektromobilom. Má výkonnejší motor ako základná Carmen, má tiež nižšiu hmotnosť. Carmen Boulogne má maximálny výkon 820 kW. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 2,6 sekundy. Je o 60 kilogramov ľahšia (1630 kg) a to najmä vďaka odhalenej karbónovej karosérii, streche a upravenému podvozku. Carmen Boulogne má lítium-ión-polymérové batérie s kapacitou 80 kWh, čo by autu malo poskytnúť dojazd až 400 kilometrov. Teda pokiaľ nebudete využívať silu motora príliš intenzívne...
Cena automobilu bude štartovať na úrovni 1,65 milióna eur a značka chce vyrobiť 5 kusov tohto exkluzívneho vozidla. Prvé kusy by sa majiteľom mali dostať v roku 2022. Viac fotografií nájdete v galérii.
AUTOR: © Zoznam/jh
Komentáre k článku