Toto je nový Dodge Viper ACR. Beštia s obrovským okruhovým potenciálom
Dodge si pri príležitosti blížiacej sa výstavy SEMA v USA prichystal superšportovú edíciu Vipera ACR.
Dodge Viper má ešte len rok, no už ho mnohí v porovnaní s Chevy Corvette hádžu do starého železa. Objednávky šli po uvedení Corvetty dosť dolu, a tak sa Dodge rozhodol poriadne poštekliť svojich fanúšikov edíciou ACR.
Prvé ACR-ko bolo predstavené v roku 1999. Skratka je odvodená od názvu americkej asociácie ACR – American Club Racing. ACR-ko je edícia Vipera, ktorá je maximálne prispôsobená potrebám okruhových pretekov. Obvykle ide o úpravu podvozku, aerodynamiky a pochopiteľne motora tak, aby Viper dokázal zajazdiť tie najlepšie časy. Ostatná generácia ACR zajazdila na Nurburgringu čas 7:12, a tak sa nemôžeme čudovať fanúšikom, ktorý nový koncept ACR-ka hneď spájajú s prekonaním magickej sedem minútovej časovej hranice na okruhu pod hradom Nurburg.
Ale to je veľké predbiehanie. Ako som už spomenul, ide o koncept, pripravovaný pre blížiaci sa autosalón SEMA, ktorý sa tradične koná v Las Vegas a je to jedna z najvýznamnejších výstav (ak nie najvýznamnejšia výstava) úpravcov automobilov – tunerov.
Každoročne si rôzne značky a rôzni tuneri pripravia pre toto podujatie to najlepšie čo zo sériových áut dokážu vytlačiť a presne v tom duchu treba chápať aj edíciu ACR.
Koncept v momente zaujme obrovskými kolesami a aerodynamickými prvkami, ktoré korunuje obrovské prítlačné krídlo vzadu. Nevieme akou silou tlačí „prdelu“ Vipera k zemi, ale bude to veľmi slušné číslo. Vzhľad výrazne ladí aj bielo-čierno-červená farebná kombinácia.
Podkapotou treba očakávať motor s neuveriteľným objemom 8,4 litra. Ten má už v základe 649 koní, no po úpravách dozaista poriadne prekročí hranicu 650 koní.
Či sa však dočká výroby a či sa postaví pred výzvu menom Zelené peklo v Nemecku, to ešte len zistíme. Teraz budeme s napätím očakávať detaily a ďalšie fotografie.
ZDROJ: Top Gear
Komentáre k článku