TEST: Honda CB650 R – naháč v džínsoch
Našim prvým motocyklom v tejto sezóne je Honda CB650 R. Šikovný a moderný naháč s pohodlným sedadlom jazdca.
Sadol mi výborne pod zadok hneď pri prvom zvezení. Viac ako 15-litrová palivová nádrž je anatomicky tvarovaná a motocykel sa dá veľmi dobre držať aj kolenami.
Matné modré lakovanie (matte jeans blue metalic) tomuto motocyklu fakt pristane.
Dominantou prednej časti CB-čky je predný svetlomet. Tak ako všetky ostatné elektronické zariadenia, je vybavený LED technológiou. V okrúhlom oku pozičného svetla sa v hornej polovici skrývajú 3 LED diódy stretávacích svetiel a spodnej časti 3 LED diódy diaľkových svetiel. Svetlomet vyžaruje intenzívny modrý lúč svetla. Takisto zadné svetlo aj smerové svetla sú vyrobené pomocou LED technológie.
Smerové svetlá počas svojej nečinnosti tlmenie svietia na oranžovo. LCD prístrojový panel je výborne čitateľný v noci aj cez deň a ponúka množstvo rôznych funkcií. Napríklad indikátor radenia prevodového stupňa smerom nahor Vás upozorní o potrebe preradenia. Samozrejmosťou je ukazovateľ zaradeného prevodového stupňa, ukazovateľ teploty vody, presný čas, počet prejdených kilometrov či stav palivovej nádrže.
Motocykel poháňa radový 16-ventilový štvorvalec DOHC s výkonom 70 kW a krútiacim od maximálnym krútiacim momentom 64 Nm. Motor pracuje až do 12 000 otáčok a motocykel je vybavený voliteľným systémom kontroly krútiaceho momentu - trakčnou kontrolou. Výfukové zvody sú spracované klasicky 4-1 a z katalyzátora prechádzajú do krátkeho sexi výfuku. Ten má vynikajúci zvuk a je dobre počuteľný aj z pozície jazdca.
Výkon motora je prenášaný na zadné koleso šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a sekundárnym prevodom reťazou. Optimálnej práci motora pomáha aj dvojité nasávacie potrubie umiestnené po bokoch palivovej nádrže. Motor je upevnený v ráme s elipsovitým prierezom, vďaka čomu sa zlepšila tuhosť rámu a je výborne čitateľná odozva predného a zadného kolesa. Zadná obojstranná kyvná vidlica je jemne zakrivená. Predné koleso je k rámu upevnené pomocou 41 mm obrátenej vidlice Showa.
Čo sa rozbehne to treba aj zastaviť. Preto je CB-čka vybavená vpredu dvojitými, radiálne upevnenými 4-piestikovými brzdovými strmeňmi na 310 mm plávajúcom kotúči, vzadu 1-piestikové na 240 mm kotúči. Motocykel je vybavený dvojkanálový systémom ABS. Zaujímavé sú aj hliníkové 5-lúčové kolesá v tvare písmena Y.
Motocykel sa dá pomerne jednoducho u predajcu prestavať na výkon 35 kW a to znamená, že na riadenie stačí aj vodičské oprávnenie A2. Prestavba späť na plný výkon po získaní úplného oprávnenia skupiny A je tiež jednoduchá. Zaujímavosťou je svetelná signalizácia pri núdzovom brzdení pri nečakanom zabrzdení motocykla. Systém automaticky aktivuje predné a zadné výstražné smerové svetlá, ktoré blikaním upozornia všetky vozidlá v okolí.
Jazdenie s CB650R som si naozaj užil. Moderný naháč je obratný v meste ale je vhodný aj na dlhšie cestovanie či krátke výlety.
AUTOR: © Zoznam/Ján Drobný
Komentáre k článku